Áno, čítate správne. Ak hľadáte niekoho, kto napíše články, ktoré zaujmú, našli ste ma. Poviete si, aké odvážne tvrdenie. Ale prečo nie, keď som o tom presvedčená a snažím sa o tom presvedčiť aj Vás? Píšem už od malička. Básničky, poviedky, dokonca mám doma rozpísanú knihu ešte z detských čias. Jednoducho povedané, robím to čo ma baví a bavilo vždy. Aj keď sa neustále stretávam s ľuďmi, ktorí nevedia čo copywriting znamená a ja  musím dookola vysvetľovať o čom je online marketing, nikdy na túto prácu nezanevriem. Našla som spôsob ako využiť to more slov a myšlienok, ktoré sa mi hromadia v hlave a toho sa nevzdám.

Inak som obyčajná žena, ktorá každý deň vstáva, vystrojí deti do školy, varí obedy, či večere. Venujem sa svojim najbližším a dala by som za nich aj život. Rozdiel je akurát v tom, že moja práca je doma pri počítači alebo s papierom a perom v ruke. Chcete vedieť ako som sa k písaniu dostala?  Prišlo to všetko akosi naraz. Písanie k produktom na e-shope som využila ako odrazový mostík. Ak človek hľadá, tak nájde. To by sa dalo povedať aj o mne. Ani som nerátala, koľko článkov som napísala a koľko inzerátov otvorila. Ale oplatilo sa. Bez týchto prvých krokov by som sa nedostala až takto ďaleko.

Vzdelávam sa stále. Ak chcem byť dobrý copywriter musím mať určité vedomosti, musím byť empatická a všestranná. Viem, že je potrebné zaujať a o to sa vždy snažím. Nie je ľahké písať o jednej firme, či produkte a o hodinu o úplne niečom inom. Chce to určitú dávku psychológie a hlavne vlastnosť, ktorá dokáže ľudí presvedčiť. Vždy keď niečo napíšem, prečítam si to. Viem, že môj výsledný produkt by mal zaujať. Na to som si postupne zvykla využívať otázky typu: prečo by mal čitateľ tohto textu kupovať to, čo ja ponúkam? Dávam mu na to dobrý dôvod? Čo zákazníka môže odradiť? Čo ho zaujme? Aká informácia bude pri jeho rozhodovaní kľúčová? Presvedčilo by to mňa? Nechcem písať články, ktoré nebudú plniť svoju funkciu. Chcem písať tak, aby som splnila to, čo sa odo mňa a od článku očakáva. Svojim postupným vzdelávaním sa v tejto oblasti verím, že dôjdem do cieľa, kedy budem zo sebou maximálne spokojná.

Copywriting, SEO slová, či online marketing – mnohí si myslia, že to nie je nič zložité. Ja však viem, že správne napísaný článok je ako dobre načasovaná zbraň proti konkurencii. Ľudia sú tvory rôzne a predovšetkým nedôverčivé. Na to, aby ste ich presvedčili že to, čo píšete je to najlepšie, musíte článkom zaujať. A tu prichádza na radu psychika. Musíte vedieť ako informáciu podať. Neponúkate masážnu kabínu s množstvom vymožeností, ponúkate pocit, ktorý v nej ľudia budú mať. Ponúkate im osobného maséra a sprchovanie v tropickom daždi pri nočnej oblohe. Ponúkate dokonalý relax po celodennej únave v nežných kvapkách vody.  Ak zvolíte tie správne slová, efekt reklamy je zaručený. Nejde len o to napísať článok. Ide o to, aby plnil svoju funkčnosť. Je potrebné vedieť, akú cieľovú skupinu ľudí má osloviť. Iný štýl písania sa hodí pre biznismenov, iný pre teenagerov. To som sa naučila postupne a vždy sa to snažím vo svojich článkoch aj využiť.

Niekde som čítala, že slušný copywriter má buď dobré nápady, alebo vie dobre písať. Skvelý copywriter má dobré koncepčné nápady a vie ich aj dobre písať. Snažím sa byť skvelým copywriterom. Nechcem byť  dvorná dáma, keď môžem byť kráľovná. Dobre napísaný text má dar človeka osloviť. Inšpirujem sa, zbieram podklady ku každej téme, porovnávam konkurenciu. Texty sú pre mňa určitý druh výpovede, ktorá dáva veciam živý nádych.  A o to sa snažím vždy. Zaujať, byť originálna a jedinečná.  Som žena s prácou a bez práce. Nezamestnaná, ktorá sa snaží preraziť v tom, čo ju baví a v čom je naozaj dobrá. Neviem, ako to pôjde ďalej, či budem patriť medzi tých šťastných, ktorých copywriting uživí. Jedno však viem určite. Je to práca, ktorej sa nevzdám nikdy.  Jeden známy človek povedal, že : „Slovo má jemnosť vánku a silu blesku.“  Dovoľte mi napísať zmes jemného vánku spolu so silným bleskom práve pre Vás.

Dokážem Vám, že ja som tá správna voľba. Dokážem Vám, že ja som Váš copywriter.

Share →