To býva tak… Zadajú ti tému a vymysli niečo. Prvá reakcia je okno. Tak ako kedysi dávno v škole. Sedíš nad prázdnym listom, vrtíš si perom a rozmýšľaš, prečo práve táto téma. A čakáš na inšpiráciu… Prvý nápad? Nie, to je nanič! Tretí… prejde pätnásť minút, polhodina a papier stále žiari čistou bielou. A tu zrazu hup! Nápad! A už sa to píše samé…
Copywriter to má o niečo ťažšie. Nejde len o dobrú známku v škole – treba aj zaujať, článok musí mať dynamiku, nápad, originalitu, musí predať sám seba, aby mohol predať nejaký produkt. Je to ako nejaké poslanie. Ale…
Najprv si uvedomenie faktu “predať sám seba” zranilo moju poetickú dušu. Na druhej strane- je to predsa len výzva. Aj napísať dobrý marketingový článok je umenie. A ten tlak, čo ti nedá dýchať…pokiaľ nedáš poslednú bodku, je voda na môj pohodlný mlyn, ktorý sa sám od seba nenakopne.
Tak som sa rozhodla. Budem copywriter. Aj keď len taký maličký. Veď za skúšku nič nedám. Napíšem článok o fantastickom televízore. Alebo o kvetináči. Prípadne o aute alebo o sanitárnej keramike. Poézia sa dá nájsť predsa vo všetkom – závisí od uhla pohľadu. Možno ma to napokon bude baviť. Prečo nie?
Copywriting je predsa kreatívna práca. Musím veľa čítať, surfovať, študovať, analyzovať a to sú veci, ktoré ma bavia. Musím rozmýšľať trhovo aj psychologicky, a aj to je niečo, čo rozvíja osobnosť. Načriem do oblastí, kam by ma inak nezavialo a ani by ma nenapadlo sa tým zaoberať – táto práca ma k tomu donúti.
Napríklad také recenzie. Vyžadujú pozrieť si nejaké tie filmy, vypočuť albumy, prečítať knihy. No konečne! Konečne budem mať adekvátny dôvod, že sa nevenujem domácim prácam, ale čítam knihu.
Alebo také auto napríklad, čo všetko si človek musí naštudovať, kým napíše odborný výklad toho, čo je skvelé práve na tomto modele auta. Veď ja budem múdra ako Šalamún! Doteraz ma na autách zaujímala iba farba a či má to vozidlo rádio a klimatizáciu.
Tak som sa rozhodla, že vlastne je to skvelý nápad! Iste, bude to dlhá cesta. Ešte dnes, zajtra možno nie, ale určite už čoskoro si budem môcť hrdo povedať: “I am the Copywriter.” Ten s veľkým C.
A možno časom budem aj čosi viac…